onsdag 27 maj 2009

Rabarber och kviltar....



Nu växer rabarbern så det knaka, sommarens första saftkok är avklarat och 5 liter rabarbersaft huserar i matkällaren tillsammans med min första rabarbermarmelad någonsin. Mina nära och kära skakar på huvudet åt mig på sommaren för då kokas det saft i mängder (nästan i alla fall...) och även en del sylt blir det. Vi har väldigt mycket hallon i vår trädgård och en buske med vita vinbär som har dingat av bär de senaste åren. Fler bärbuskar ska det bli för det är ren avkoppling att stå och filosofera i hallonhäcken och hemkokt saft är gudomligt....



Jag snubblade över denna korg i gjord av vita plastremsor på Ica Maxi förra veckan, perfekt att ha filtarna i eftersom de annars ligger hopknölade i ett soffhörn. Jag funderar stark på att köpa en till till sovrummet, den är ganska stor och kostade bara 89 kr. Kviltarna med söta rosa rosor som ligger i korgen fick jag med en prenumeration på en heminredningstidning.






1 kommentar:

Angel.Pearls sa...

Underbart med hemsaftat, syltat! Rabarber är min favvo! Ha en fin helg//