onsdag 2 juni 2010

Operation röjning...

Operation röjning skulle behöva på gå för fullt här hemma. Men på något sätt får vi (jag) ett tillfälligt ryck och börjar men tyvärr känns det aldrig som vi kommer till slutet. Vi har ett berg av kartonger i gillestugan som ska gås igenom för att förhoppningsvis minska betydligt. Vi har lyckats ta itu med några men sedan kom urinvägsinfektionerna och sammandragningarna ivägen. Nu är det bättre men det är så mycket annat som tar tid. Förhoppningsvis så får vi lite bättre ordning på det innan bebis kommer. Meningen är nämligen att vi ska kunna få ner gästsängen i rummet där kartongerna stod för att göra plats för ett barnrum till.



Eftersom lilla rummet i källaren (blivande gäst/pysselrum) är så litet och svårmöblerat på grund av ett knepigt placerat element så har jag beslutat mig för att göra mig av med en favoritmöbel. Jag har haft den i runt tio år men nu kan jag inte hitta någon bra plats för den. Det är ett gammalt skrivbord med hyllor och det passar egentligen bäst att stå mer fristående. Vi har haft det i gästrummet med en tanke om att måla det vitt då det är lite skavankigt på skivan, men det har aldrig blivit av. Och det får tyvärr inte riktigt plats någon annanstans. S





Med på bilderna får ni också se den romantiska tapeten som förhoppningsvis snart är ett minne blott för den är så sliten och skavankig. Skrivbordet är inte det enda som lagts ut på blocket, det har fått sällskap av lite andra möbler som stått och skräpat i källaren och sängstommen jag hade innan sambon och jag flyttade ihop.



Nu har vi ju ett tag på oss så förhoppingsvis så kommer röjningslusten tillbaka med lite ork när sommarlovet börjat. Det vore ju i alla fall att bra om vi får plats med skötbordet i alla fall...

Ha det så bra i sommarvärmen!!

2 kommentarer:

linnea-maria sa...

Vad skönt att bli av med lite grejer! Hoppas att du får plats med ditt pyssel någon annanstans. Det är lyxigt att ha ett eget rum för sådant. Jag tar gärna en liten planta av tovsippan, den är så fin och blommar ju även på hösten om man plockar bort frökapslarna. Trädgårdskungsljuset kan jag ta lite frön av sen om jag får :) Många kramar /Therese

Anonym sa...

Har du fått ditt paket?