fredag 2 juli 2010

Sommar...

Sommaren är definitivt här och den mesta tiden tillbringas utomhus. Lite inomhus håller vi på, måste ju få iordning inför bebisen. Men det står lite still just nu men skötplatsen i all fall i väntan att vi ska få bort lite möbler. Men det är tre veckor kvar enligt beräkning så förhoppningsvis så hinner vi.

Några saker utomhus har blivit avklarade eller påbörjade i alla fall. Efter att ha pratat om det en längre tid har det äntligen blivit en liten passage i hallonhäcken. Vi har en hallonhäck som tomtavgränsare till ena grannen och lilla M och deras J leker ofta vilket har lett till en hel del klättrande genom häcken. Men nu har vi fått till en lite öppning ack vara männen i husen.


Våra katter tycker också om att vara ute men vi vill helst inte ha dem gå lösa så det är så mycket trafik runt omkring där vi bor. Så de brukar få vara ute i sele och koppel, men nu har vi börjat bygga en kattgård åt dem så de kan röra sig lite mer fritt. I förlängningen är det meningen att det ska finnas en kattlucka så de kan gå ut själva.


Annars tillbringas en hel del av dagarna i blöt, i alla fall lilla M som kan ligga i blöt hela dagen. Vi fick tyvärr påhälsning på tomten en natt i början av sommaren och vår pool blev då sönderskuren. Men en ny har inköpts och däri plaskas det för fullt.
Men nu så ska jag ta och packa lite, vi ska åka till Skövde och min systers studentlägenhet över helgen för att göra lite dagsutflykter därifrån medan sambon är och kör radiostyrd bil med likasinade vuxna män.


2 kommentarer:

Helena/franska Liljan sa...

Hej
Tusen tack för det härliga pysselpaketet jag fick av dig!!!
Armbandet har jag redan haft på ett brlööop :-)

Bilderna var superfina och stämpeln...Det var magisk!!! En stämpel med min favvo-symbol=franska liljan!

Kalasfint paket!

Nu önskar jag dig en underbar sommar med familjen och stort lycka till med kommande bäbis!

kram Helena /franskaliljan.blogg.se

linnea-maria sa...

Vad härligt att ha en kompis så nära, det är guld värt. Tack och lov så kan den äldste cykla till båda samhällena för att träffa kompisar. idag var han till en gammal lägenhetsgranne till mig. Ha det så skönt i värmen som ...ja nu har den väl avtagit lite. det badas här dock fortfarande. Kommer snart och hälsar på om vi får :) /Therese